Muffinstjuv!

Ikväll bakade jag muffins ist för att fixa middag.
Matlusten kom aldrig.
Nåja. Muffinsen hade jag slagit in i olika påsar. Några för att frysa in och några att ta med till skolan imorgon.
Nu när jag skulle lägga mig tänkte jag
"Det är nog bäst att jag lägger påsarna i skafferiet så ingen tar dem."
Medan jag bär dem till skafferiet ser jag att en halv muffins är uppäten och det är bitmärken i flera andra medan de ligger i påsen.
Då ser jag ett bithål även i påsen..
Ena katten älskar nämligen muffins,
Så det va inte svårt att lista ut vem som va muffinstjuven.
Kattjäkel.
Det är tredje gången hon gör såhär.
Hon tog iaf de misslyckade muffinsen och rörde inga andra.
Hon blev väl för mätt antar jag..
Kattjäkel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0