"extremt stora undervisningsgrupper"?

Åååhh...
Just nu är jag aningens irriterad på hur strukturen är inom min utbildning,
för jag verkar inte finna något som man ens kan kalla struktur!
Lärarna kommer att ha två olika uppgifter att rätta innan sommaren.
Kruxet med detta är att vi är sisådär 93 personer i min klass och jämsides med oss läser ett flertal en distanskurs som har inlämningsuppgifter samtidigt som oss.
Vi kan väl i runda slängar anta att det är minst 170 elever som skriver och lämnar in dessa inlämningsuppgifter.

Varje elev ska skriva ett arbete på 3-5 sidor plus en projektbok på 60-70 power point-sidor.
Det är mycket för lärarna att rätta och kommentera, det har jag all förståelse för.
Grundregeln är att tre veckor efter inlämningsdatumet ska jag få mitt betyg på uppgiften
Men nu är det såhär..
Lärarna har sagt att de inte kommer att hinna rätta färdigt alla uppgifter innan sommaren. "Undantag från dennahuvudregel på grund av extremt storaundervisningsgrupper, sjukdom o dyl. kan förekomma och meddelas då studenterna." och jag kan väl anta att vi klassas som "extremt stora undervisningsgrupper".

Detta drabbar mig personligen då CSN inte har samma överseende som vi elever.
För tillfället är mina studieresultat "ofullständiga" pga att jag inte får några resultat innan denna termin är slut.
Det betyder att jag i skrivande stund inte kan söka studiebidrag för kommande höst.
Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0