Den gyllene regeln

Hmm.. Jag försöker att strängt leva efter "behandla andra så som du själv vill bli behandlad", men det fanimej jävligt svårt ibland ska jag säga er. Jag kan tycka att personer beter sig illa åt, och visst vill man uppmärksamma dem om detta genom att bete sig på samma sätt tillbaka mot dem. Men det gör bara att jag hamnar på deras nivå, och där vill jag inte vara. Vart ska jag dra gränsen? Det allra värsta är att folk beteende är osynligt för dem, tänker en del inte på hur andra kan uppfatta vissa situationer? Visst, man kan inte gå runt och tänka på hur andra kan uppfatta saker och ting. Men ibland handlar det bara om att ha vänskaplig hyffs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0