"Arbeit macht frei"

"Work will set you free"

I går fick jag förfrågan om jag skulle vara intresserad av att åka till Polen med några från skolan och besöka Auschwitz. Jag har aldrig tidigare varit utomlands, så detta kanske blir en ganska maffig första resa för mig. Resan går av stapeln redan till våren, men det går även en senare under nästa år. Jag har länge velat besöka det innan de sista överlevarna försvinner, det är ett väldigt viktigt kulturarv som inte bör glömmas bort.

Efter skolan så gjorde jag en underbart god Gulaschsoppa. Känner mig fortfarande mätt av den dock, vilket är väldigt konstigt.. Det var trots allt 17 timmar sedan jag åt någonting.

I dag skulle jag eg ha pluggat med Monika i skolan, men vill inte lämna hunden ensam hela dagen. Sen väntar jag lite närmare omtentan med att börja plugga, för det mesta sitter kvar i huvudet från förra gången. Vilket känns väldigt bra :) Nu ska jag bara skriva på ett sätt som han gillar och inte som jag själv gillar.....

Jag ska titta förbi på jobbet en snabbis pch hälsa på alla barnen och fröknarna. Det var jättelänge sen jag var där trots att jag bara bor 3 min därifrån. Men är jag väl ledig så har jag massa andra saker jag måste se till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0