B +

Ann-Sofie berättade för mig om kostråd för folk i min blodgrupp som hon hade hittat på aftonbladet.se om jag inte minns helt fel.

Blodgrupp B

Du kan äta den mest varierande kosten av alla.
Du som har blodgrupp B är den enda som tål mjölkprodukter.
Måttlig fysisk träning med mental balans, till exempel simning och fotvandring.
Risken för virussjukdomar som angriper nervsystemet ökar om du äter fel kost.
Välgörande mat: lamm, vilt, torsk, fetaost, morötter och bananer.
Undvik: kyckling, räkor, glass, avokado och rabarber

Det enda jag har att klaga på är väl att jag skulle undvika glass, men det är jag ingen stor förbrukare av ändå. Annars tycker jag att det låter ganska bra. Hur trovärdigt och funktionellt detta är kan man såklart ifrågasätta, men mår magen bra så mår kroppen bra. Kanske värt att testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0