Solsken!

Solen skiner med full styrka
medan termometern visar -18 grader.
Burr!

Tandvärken håller i sig.
Det gör ont, men inte så att tårarna kommer.
Det känns bara när jag sväljer (av någon konstig anledning).
Inte när jag tuggar eller dricker någonting.
Det är en visdomstand som är på väg upp,
så jag förväntar mig att det känns obehagligt.

Igår eftermiddag åkte jag, D, svärmor och D's lillasyster till Leklandet (Nöjesfabriken).
Jag fick agera sjuksyster då en liten kille ramlade på näsan.
Jag ville inte torka bort blodet efter allt jag har läst om blodsmitta på senaste tiden.
Men jag satt med honom tills hans pappa kom promenerande.

För stunden har jag två sovande karlslokar sovandes här hemma.
D's kompis Rickard sov över här efter deras utekväll.
Jag kommer nog vara ensam uppe ett bra tag till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0