Korvmacka á la Alfons Åberg

Ni vet, bilden av en limpsmörgås med en bit prickig korv? Det är en "Alfonssmörgås" för mig. Och goda är de dessutom, fast man kan inte äta det utan att dricka ett glas O'boy till.

Nu har jag nyss pratat en stund med Helena, det var kul. Alldeles för länge sen sist. Hon har varit och semestrat i Grekland och haft det gott. Jag får se om jag följer med mamma upp till Örebro nästa vecka och passar på att hälsa på Helena då.

Imorgon ska jag hem till Jullan och färga och klippa hennes hår, det ska bli skoj! Men för studen sitter jag och skriver rent massa recept som jag hade liggandes i skåpet i en enda stor röra. Nu ska allt in i en mapp så jag har de samlade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0