Första dagen på resten av mitt liv

Ja, så börjar väl egentligen varenda dag. Men idag var det skolstart för min del! Det är kul att allt sätter igång igen, men lite panikkänslor fick jag när jag insåg att jag redan på torsdag har ett litteraturseminarium. Riktigt snabba puckar. Tack och lov så är det bara på tre kapitel (ur en bok jag ännu inte har!). Den fixar jag på onsdag och har läst allt till torsdag, inga bekymmer.

Den nya studiegruppen verkar bra. Jag hamnade tack och lov med Helena, som jag f.ö. varit med i så gott som varenda kurs vi haft. Mitt efternamn börjar på N och hennes på O, för nästan alla lärare är inte mer påhittiga än att de går efter namnlistan.



När jag raggat upp en ny almanacka och skrivit ner allt i den känner jag att läget är under kontroll. Jag gjorde min egen framsida, alldeles rosa och fin. Imorgon ska vi ut i skogen och leka lekar. Gummistövlar eller träningsskor?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0