Chokladkaffe

Fördelen med föreläsningar vid universitetsstudier kan vara riktigt intressanta. Nackdelen är att det är få föreläsningar som är värda mödan att ta sig till skolan för. Jag har lärt mig att avväga vilka som kan vara värda att gå på. Som idag, då valde jag att vara hemma och jobba med litteraturen istället för att gå på föreläsningen. Föreläsningen hamnar ute på skolans nätverk för alla att ta del av imorgon, så jag kollar igenom bildspelet då.

Det är skönt att redan ha jobbat med barn och ungdomar sedan 2006 nu när jag studerar till att bli förskollärare. Jag har redan varit ute i verksamheten och sett hur det funkar och hur man (försöker) jobba efter FN's barnkonvention, vilket inte alltid är lätt. Så ibland känns det som upprepning för mig. Det är jättebra för de studiekamrater som kommer direkt från gymnasiet eller som aldrig tidigare jobbat med barn och ungdomar att ha möjligheten till föreläsningar som den idag. Men jag kände att jag behövde lägga vikten vid mina böcker idag.

Att det är pissväder ute gör en dessutom mer motiverad att dyka ner i böckerna. Lika bra att ta tillfället i akt.



Nu:
En kopp chokladkaffe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0