Värmländska ♥

När ska "min" mobil återkomma i lager?

Här sitter jag och dricker te för ovanlighetens skull. Det är riktigt gott, rabarber och grädd.. Hette det så månntro? Jag tar det alltså lugnt en fredagkväll som denna. Jag börjar ofta skratta för mig själv när jag tänker på te (ordet). När jag gick på gymnasiet skulle en klasskompis till mig handla i cafeterian och följande händelse tog då plats:

Vän: Jag tar en kaffe
Cafébiträde: Ok, det blir 10kr (eller vad det kostade)
Vän: Äh.. Jag tar en te.
CB: Aha, en te och en kaffe. Det blir 17kr.
Vän: Nej, alltså jag tar en te kaffe.
CB: En te eller en kaffe?
Vän: En TILL kopp kaffe.

Värmländska ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0