"Give me Gothenburg!"

Det blev en väldigt sen /väldigt tidig kväll/morgon igår/idag. Det är svårt att veta vad man ska säga när man kom hem kl. 4.45. Jag och D drog till Ullevi och var där strax innan kl. 17.00 och gick runt och kollade lite. Insläppet skulle börja kl. 18.00 men det blev försenat med drygt 20 min.

Johnossi som var det första förbandet spelade inte den enda låten som jag hade velat höra, Man must dance, utan spelade massvis med andra låtar som jag inte alls kände igen.




Joan Jett and the Blackhearts var det andra förbandet och de drog igång med Bad reputation och efter det var hela publiken med. De drog många gamla klassiker vilka jag kände igen så gott som allihopa.




Green day entrade scenen till 21st century breakdown och efter det brakade showen igång! De levererade hit efter hit med en sådan kraft. Man kunde inte se på dem att de hade haft en likadan spelning kvällen innan i Norge, sånt imponerar på mig! Billy Joe tog upp några ur publikhavet och lät dem sjunga inför oss ca 28 000st åskådare, alla utom en bröt ihop i skratt/gråt/skrik. Marcus från Nässjö klarade sig riktigt bra och han sjöng inte dåligt heller för den delen. Han gav dem alla en varsin kyss innan de skulle kliva av scenen. Det var riktigt bra pyroteknik under hela showen, det gjorde hela upplevelsen ännu mäktigare.

När de sa hejdå var alla väldigt ivriga att skynda sig ut från stadion, men jag och D satt kvar... För jo men visst så kom de tillbaka och sjöng ytterligare tre låtar, denna gång med ännu mer kraft! När de sedan sagt hejdå återigen började fler folk gå mot utgångarna, men återigen satt jag och D kvar... För JO MEN VISST så kom Billy Joe ut igen med en aukustisk gitarr och drog av ytterligare två låtar. Sen avslutade de med en rejäl jävla smäll och konfettiregn över varenda jäkel i publiken.

F E N O M E N A L T

Efter det gick vi på stan och letade efter någonstans att gå som inte var tätt som en sillburk. Jag hoppade hopprep på en av Göteborgs gator och briljerade med mina hopprepsskills som jag innehar. När klockan blev 3.15 stängde stället vi var på och det var dags för de övriga att äta mat, jag avstod. Vi var hemma kl. 4.45 och jag somnade kanske runt kl. 6.00. Kl. 12.00 satt jag och D på bussen hem till Karlstad.. Zzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0