Lördagsfika och födelsedagsplaner

Idag är jag hurtig och börjar dagen nere i tvättstugan. När jag är klar med det ska jag ner på stan och träffa Jullan på en liten lördagsfika, men innan dess ska  hunden rastas, jag ska äta frukost, byta om, fixa håret, borsta tänderna och lite sådana saker.

Om en vecka är det min födelsedag och idag är sista chansen att svara på inbjudningarna, för ikväll ryker dem! Velande folk är inte kul, då kan de komma nästa gång istället (mot förmodan att de blir bjudna). Det är alltid svårt att veta vilka man ska bjuda när man måste sålla p.g.a. avsaknad av utrymme. Så jag går helt enkelt på "Vilka har bjudit mig?" och återgäldar det. Sen är det lite nytt folk man vill lära känna bättre som också får en inbjudan, och sen de "gamla vanliga" som alltid finns med på gästlistan såklart.
Sen finns det de som resonerar olika när det gäller inbjudningar. Om man tar ett par som exempel, bjuder jag den ena personen betyder inte det att den andra automatiskt också är bjuden. Men det är för att jag personligen väntar på en egen inbjudan till fester och inte vill ses som en person som "kommer D så kommer Linnéa" utan jag väntar glatt på en egen inbjudan och hoppas därför att andra också gör det. Det beror också givetvis vilken slags tillställning det är, som på min fest är det  lugnt om respektive följer med. Men jag vill gärna få en förfrågan om det är okej ändå. Det är iaf något som jag hade sett till att göra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0