Kan Emil dricka öl?

Redan imorgon kommer nästan hela min kära familj för att fira min födelsedag. Då ska jag bjuda på rulltårtebakelser med hallonmousse och grädde, låter inte det som en succé så säg mig.

Vad som sker idag vet jag inte riktigt än. Tänkte ha städat i lägenheten igår men orken infann sig aldrig, så det ska bli idag. Dels för att det är kalas imorgon och för att Dennis kusin kommer hit för att sova över, stackarn är allergisk så det ska dammsugas så det står härliga till.

D går runt och sjunger på en sång som går såhär; "Kan Emil, kan Emil, kan emil dricka öl(/sprit)?" och så sjunger man så tills Emil dricker. Sen går man vidare till nästa person och sen nästa. Tempot ökar allt eftersom och till slut så borde det väl ta stopp?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0